Feedback 
 
 Graag ontvangen we uw algemene indruk van de website smartfms.nl 
 
 
     
 
 
 We zijn erg benieuwd hoe wij onze website en dienstverlening kunnen verbeteren.
Wij danken u voor uw feedback.
 
 
  
 
 
Verzenden
 
   
 
 
 
 Bedankt 
 
 Uw feedback is succesvol verzonden 
 
 
Sluiten
 
   
 
 
 
  • Home
  •         FAQ
 
 

Veel gestelde vragen - FAQ


In de klantenportal vindt u niet alleen een blog, uitgebreide handleiding, wensenlijst en meer, maar u kunt ook simpel vragen stellen via de ticketbox. Waarbij u de afhandeling van uw vraag kunt volgen. In deze faq proberen we zo veel mogelijk algemene vragen al te beantwoorden. 
 
 
 


 
   

Is Smart FMS alleen voor grote organisaties?

Smart FMS biedt software oplossingen voor alle soorten organisaties. Zowel kleine als grote. Als kleine organisatie heeft u vaak al meer dan genoeg aan de hoogwaardige standaard software. Maar ook grote organisaties met specifieke wensen, kunnen er zeker van zijn dat de specialisten bij Smart FMS, een passende oplossing kunnen bieden.
 

Kan ik ook maatwerk software laten ontwikkelen?

Zeker, naast de standaard oplossingen kunt u ook terecht voor specifieke wensen en eisen. We kijken dan eerst welke standaard oplossingen als basis kunnen dienen. Dat scheelt u tijd en geld. Maar als het niet anders kan, ontwikkelen we van scratch af aan.
 

Kan ik ook een gedeelte van een oplossing laten ontwikkelen?

Ja, dat kan. Voor de meeste oplossingen heeft Smart FMS alle kennis en ervaring in huis om voor u een totaalproduct te ontwikkelen. Maar het kan natuurlijk dat u al een samenwerking heeft met andere partijen. Smart FMS zal zich in dat geval beperken en er alles aan doen om haar toegevoegde waarde te leveren voor een zo optimaal mogelijk eindresultaat.
 

Betaal ik extra voor online ondersteuning of onderhoud?

Online ondersteuning is standaard inbegrepen. Ook zijn er geen extra kosten voor nieuwe versies van onze standaard oplossingen. Voor maatwerk software worden aparte afspraken gemaakt.
 

Ik heb een wens, wat doet Smart FMS ermee?

Als u gebruik maakt van een standaard oplossing, dan kunt u uw wens kenbaar maken in de wensenlijst in de klantenportal. Andere gebruikers kunnen reageren op uw wens en deze eventueel aanvullen. Iedere keer als er (door)ontwikkelingen worden uitgevoerd, wordt de wensenlijst geraadpleegd en zullen wij beslissen of de wens wordt uitgevoerd. Wat andere gebruikers vinden van uw wens, kan invloed hebben op onze beslissing.
 

Wanneer wordt mijn wens ontwikkeld?

Smart FMS heeft er belang in om een goed product te leveren. Voor de (door)ontwikkeling van onze standaard oplossingen, communiceren wij de planning en opleverdatum dan ook niet eerder dan wanneer de testperiode succesvol is afgerond.
 

Vinden er regelmatig updates plaats?

Onze standaard software oplossingen worden continue geupdate. Abonnees werken altijd met de meest recente versie zonder dat er enige actie van de abonnee is vereist. Via de klantenportal word u op de hoogte gebracht van alle wijzigingen.
 

Hoe weet ik wanneer er een update plaatsvindt?

Als er een datum bekend is wanneer er een update zal plaatsvinden, dan wordt dat gecommuniceerd in het opstartscherm van uw systeem. Indien het systeem daardoor tijdelijk niet bruikbaar is, dan zullen wij trachten u tijdig, doch minimaal twee weken van tevoren, te informeren.
 

Is iedereen verplicht om altijd een opleiding te volgen?

Nee, niet iedereen is verplicht om voor alle producten van Smart FMS een opleiding te volgen. Alleen voor cliëntgelden beheer en alleen diegene die betaalopdrachten in het systeem plaatst of verwerkt is verplicht om minimaal een basis opleiding te volgen. Het gaat immers om het beheren van geld van anderen.
 

Ontwikkelt Smart FMS ook rapportages en exportbestanden op maat?

Naast de standaard export mogelijkheden, kunt u Smart FMS opdracht geven om (tegen betaling) rapportages en exportbestanden op maat te ontwikkelen. Maak hiervoor een afspraak met één van onze accountmanagers.
 

Kan ik gegevens meenemen vanuit mijn oude systeem?

Een conversie van het oude systeem is heel goed mogelijk, maar vaak zeer kostbaar. Daarom adviseren wij u te beperken tot de basisgegevens. Wilt u toch meer dan alleen de basisgegevens meenemen, maak dan een afspraak met één van onze accountmanagers.
 

Kan ik als consument ook zelf mijn geld beheren in het online kasboekje?

Als u als consument even snel wilt weten hoe u ervoor staat, dan kunt u gratis een inlog aanmaken voor de financiële quick scan. Wilt u meer inzicht hebben in uw financiën en weten waar u wat aan uitgeeft, dan kunt u een inlog aanmaken in het kasboek. Deze kunt u 30 dagen gratis gebruiken. Daarna vragen wij een maandelijkse licentie. Kijk voor meer informatie op www.smartkasboek.nl
 

Kan iemand mij helpen met mijn kasboekje?

Je persoonlijke kasboek kan gedeeld worden met een professional zoals een budgetcoach, bewindvoerder, inkomensbeheerder of schuldhulpverlener.
 

Kan ik een cliënt laten meekijken in mijn systeem?

Ja, in het kader van transparantie kunt u als professional de cliënt autoriseren om mee te kijken in de administratie(s) die door de instelling of organisatie worden beheerd. Dit kan zowel bij gepersonifieerde rekeningen en bij een verzamelrekening.
 

Kan ik ook een white label licentie afnemen?

U kunt de standaard producten van Smart FMS aan uw klanten aanbieden, zonder dat het zichtbaar is dat de dienst bij Smart FMS wordt afgenomen. Hiervoor worden wel een aantal voorwaarden gesteld, zoals de grote van de organisatie, het aantal gegarandeerde afnemers, doelstellingen etc.


 
   
 
 

Staat uw vraag er niet tussen?


Stuur ons een bericht en onze professionele medewerkers beantwoorden graag uw vraag.
  Stuur ons een bericht