De gebruikersvriendelijkheid, betrouwbaarheid en intelligentie van de software hebben veel invloed op de totale kosten. Verder spelen uw ambitieniveau, kennisniveau en de processen en procedures in de organisatie een belangrijke rol. Een systeem dat onvoldoende informatie geeft, onbetrouwbaar is, inefficiënt werkt en te weinig intelligentie bevat, zorgt ervoor dat goedkoop, duurkoop wordt.
De integratie van alle processen met betrekking tot het beheer van cliëntgelden in één overzichtelijk systeem, levert direct de volgende voordelen op:
De klantgegevens hoeven slechts eenmalig ingevoerd te worden
(één centrale database voor de gehele organisatie)
Iedereen werkt met hetzelfde systeem (optimale opvolging van dossier en taken)
Er is in één oogopslag inzicht in de financiële gegevens zowel centraal als decentraal
Het creëert een betere verhouding tussen de financiële hulpverlener, coach en de klant
Het biedt veel meer overzichtelijkheid en betere klant volgmogelijkheden, omdat er vanuit één totaaldossier gewerkt wordt
Het biedt door inkijkfuncties meer transparantie en levert minder vragen op
Klanten kunnen zelf (al dan niet gedeeltelijk onder toezicht/begeleiding) taken uitvoeren in het kader van preventie en/of nazorg
Het levert overzichtelijke rapporten en statistische gegevens
Naast de vele mogelijkheden en efficiënte functionaliteiten levert Smart FMS ondermeer de volgende besparingen op:
Financiële coach / consulent / hulpverlener
- Optimale crm-software, dus geen onnodige gegevens overtypen van de éne vestiging of afdeling naar de andere
- Onmiddellijke inzage in het dossier van de klant gedurende het gehele traject
- Helder inzicht in de financiële huishouding
- Beter en efficiënter gecoördineerde interne acties ten behoeve van de klant
- Betere en meer hulpverlening / advisering (cross selling)
- Direct toegang tot alle documenten en registraties
- Direct overzicht en efficiënte afhandeling van taken en acties
- Realtime inzicht in lopende zaken
- Automatische signaleringen door de geautomatiseerde controlemethodiek
- Gecontroleerde, stap-voor-stap dossier behandeling door middel van het dynamische workflow management systeem (uniform werken binnen de organisatie)
- Controle op doorlooptijden status dossiers
- Hogere klanttevredenheid
Management / directie
- Volledige, 100% realtime inzage in productiestroom
- Uitgebreide rapportage en statistische gegevens op elk gewenst niveau
- Uitgebreide controlemethodieken
- Strategische sturing belangrijke dossiers
- Uitbreidingsmogelijkheden van product- dienstenaanbod
Cliënt / hulpvrager
- Real-time inzage in de financiële huishouding
- Overzichtelijke rapportage financiële gegevens
- Mogelijkheid om in het kader van zelfredzaamheid een eigen kasboek te beheren
- Mogelijkheid voor ondersteuning tijdens het zelf beheren van de eigen financiën
- Hoge klanttevredenheid
Opdrachtgever / gemeente
- Meer transparantie door Inzage in het cliëntdossier
- Duidelijke rapportage van de financiële gegevens
- Het creëert een betere verhouding tussen de opdrachtgever en haar klant
- Mogelijkheid tot bieden van preventie
- Aanmaken nieuwe cliënt
- Uitvoeren pre-intake / intake
- Hoge klanttevredenheid
- Minder kans op recidive